Palatul episcopal romano catolic, Timişoara


  Cvartalul delimitat de străzile Savoya şi Pacha, respectiv de calea Proclamaţiei, înconjoară o curte interioară dreptunghiulară, cu regimul de înălţime parter şi etaj. Clădirea, la cele patru colţuri avea construcţii pavilionare proeminente faţadei, amintind de turnurile de colţ ale castelelor, dintre acestea s-au păstrat doar două, la colţurile străzii Pacha, iar la colţurile opuse se mai pot observa [...]

Biserica reformată, Sfăraş


Biserica reformată din Sfăraş se situează în partea de sud a satului, pe un mic promontoriu. La sud-vest de edificiu se află o clopotniţă cu o structură din lemn, tipic secolului al XVIII-lea, aşezat pe un soclu construit din câteva şiruri de piatră fasonată. În clopotniţă se păstrează un clopot din anul 1475, decorat cu o inscripţie cu minuscule gotice: Ad honorem sp(iritu)s sanctus a(nno) d(omini) [...]

Comicul


Comicul este o categorie estetică, formele ei fiind umorul, batjocura, ironia. Scopul utilizării comicului este demascarea anomaliilor, conştientizarea ridicolului unor situaţii, respingerea fenomenelor anormale, crearea unei anumite atmosfere, amuzamentul. Naşterea comicului este legată de apariţia sistemelor de valori. Cercetările demonstrează existenţa lui încă în perioadele timpurii ale culturii omeneşti (mitul, epica eroică). Cele două interpretări de bază ale comicului au apărut încă din antichitate. Potrivit lui Platon (dar şi lui Freud, în secolul al XX-lea), comicul este condamnabil, fiindcă provine din egoism. După Aristotel, sursa comicului este faptul că o anumită problemă din societate devine vizibilă. Prin umor, [...]


include

include

include